Football Machines
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Til dem der ikke kan få nok bold.
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 Franske Legender

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Elliott
Admin
Elliott


Antal indlæg : 78
Tilmeldt : 19/04/09
Alder : 28
Geografisk sted : Frederiksberg

Franske Legender Empty
IndlægEmne: Franske Legender   Franske Legender Icon_minitimeMan Apr 20, 2009 3:15 pm

Hej alle jeg lavede den her blog for et år siden, men jeg postede den aldrig. Så nu bruger jeg den her for det er jo synd hvis den går til spilde ... Så bare læs den hvis i gider afro


Franske legender - De største?


Denne artikel vil omhandle de største legender fra landet Frankrig. Frankrig er et rigtigt fodboldland. Der er født mange spillere der er blevet nogle af de største legender verden nogensinde har set. Der er mange nye talenter på vej som f. eks Nasri, Benzema, Ben Arfa og Gomis. Og spillere som Henry, Vieira og Gallas vil også gå over i historien som nogle af de største franske legender. I denne artikel vil der blive snakket om de største af de største af franskmændende. Alle de følgende spillere har været enten verdens bedste eller en af dem for deres egen tid. Og nogle af dem er kraftige konkurrenter som den bedste verden nogensinde har set. De navne der vil blive snakket om i denne artikel er Zidane, Papin, Cantona og Platini.
Held og lykke med læsningen Very Happy

[
Zinedine Zidane

Zidane var den største af de største. Han er født den 23 juni år 1972 og han udviklede sig til at blive en unik fodboldspiller. Zizou som han også kaldes afstammer fra Algeriet, men hans forældre Smail og Malika udvandrede derfra i 1953 og flyttede til Frankrig. Zidanes første klub var US Saint-Henri, men det var stadig kun ungdomsfodbold. Da han blev 14 år gammel opdagede Jean Varraud, Zidane. Jean Varraud var AS Cannes talentspejder. Zidane tog til Cannes for at spille der i en seks uger, men det udviklede sig til at han spillede der i fire år. Zidane skiftede til Bordeaux i 1992 hvor han selvfølgelig fik succes. Han vandt 1995 Intertoto Cuppen og kom nummer 2 i UEFA cuppen med Bordeaux. Efter UEFA cup succes´en skiftede Zidane til Champions League vinderne fra Juventus. I Juventus fik Zidane fantastisk succes og udviklede sig til at blive en gigantisk spiller. Så skete det. I år 2001 skiftede Zizou til Real Madrid.
Nu kunne kun ganske få være i tvivl om Zidanes potientale. Også på landsholdet var Zidane en kæmpe stjerne. Han vandt blandtandet 1998 verdensmesterskabet med fantastisk spil og han scorede 2 kasser i finalen! Men desværre blev Zidanes fantastiske afgangsverdensmesterskab i 2006 husket for hans skalle mod Marco Matterazi... Zidane er af mange regnet for en af de bedste spillere nogensinde og af mange som dem allerbedste. Han har fuldt fortjent at være med i denne artikel.



Jean-Pierre Papin

Jean-Pierre Papin er født i 1963 og han er 45 år gammel. Han er en af de største franske fodboldspillere nogensinde og en af de bedste angribere verden nogensinde har set. Han har spillet i store klubber som Brugge, Marseille, Bayern Munchen, Bordeaux og AC Milan. På landsholdet var han også en stor kanon med utrolige 30 mål i 50 kampe! For øjeblikket er han manager for RC Lens. Papin bombede tonsvis af mål ind igennem hele sin karriere og han var fuldstændig fænomenal. Han var et idol for mange fodboldspillere og det er meget få spillere der har haft så flot en karriere som Papin. Papin var en fantastisk fodboldspiller næsten uden lige.



Eric Cantona

Suk.. Ganske få spillere har været så utroligt dygtige som Eric Cantona.. Han er nok en af de mest fantastiske spillere der nogensinde har spillet for Manchester United. Hans karriere har været så omfattende og så vild at hvis jeg skulle skrive om det hele skulle der en hel artikel til om bare Cantona. De mest kendte klubber han har spillet i er Marseille, Leeds og Manchester United.
Han er særligt kendt for sin tid i Manchester United. 64 mål i 144 kampe blev det til. Dette er en super statistisk! Eric Cantona måske bedre kendt som Kong Eric er uforlignelig.. Hvis jeg begynder at skrive mere avanceret om hans karriere vil det blive alt for langt så jeg stopper mens legen er god Wink



Michel Platini

Michel Platini var en kæmpestjerne! Hans driblinger og hurtighed kunne ingen stoppe og han er en af de mest fantastiske spillere nogensinde. Platini var en trofast rad. Han spillede kun for 1 udenlands klub. Nemlig Juventus. I Frankrig huserede han i hhv. AS Nancy og Saint Etienne. Han er 53 år gammel og hans nuværende arbejde er at han er præsident for UEFA. Bare dette siger noget om hvor skidegod han er. Han var også Frankrigs landstræner fra 1988-1992 hvor han overtog holdet lige efter han stoppede sin egen klub og landsholdskarriere. Ligesom med Cantona ville det kræve hans helt egen artikel at skrive om alt det han har udrettet.



Disse 4 spillere er alle sammen blevet legender. Jeg er blevet nødt til virkelig at afkorte det for alle spillerne fordi at de alle sammen har været så fantastiske gennem deres karrierer så at det ville blive alt for langt hvis jeg skulle gå i dybden med hver og en.

Hvad synes i om de fire franske legender jeg har valgt?
Er det de fire bedste franskmænd gennem tiden?
Hvem kan afløse dem i fremtiden?
Eventuelt?
Tilbage til toppen Go down
Bailey
Admin
Bailey


Antal indlæg : 60
Tilmeldt : 19/04/09
Alder : 28
Geografisk sted : DK

Franske Legender Empty
IndlægEmne: Sv: Franske Legender   Franske Legender Icon_minitimeMan Apr 20, 2009 11:35 pm

Makelelé kunne godt havde været med, ellers er jeg enig.
Ja, det må det vel være. Specielt Zidane var genial.
Jada.
Karim Benzema Wink den franske Ronaldo. Ben Arfa kan også blive stor, og Nasri må heller ikke glemmes. De sidst to nævnte kan nok ikke blive ligeså store som dem her, men noget af den samme kaliber.
Tilbage til toppen Go down
https://footballmachines.danskforum.net
Mánz

Mánz


Antal indlæg : 21
Tilmeldt : 20/04/09
Alder : 28
Geografisk sted : Søllerød, Holte

Franske Legender Empty
IndlægEmne: Sv: Franske Legender   Franske Legender Icon_minitimeTirs Apr 21, 2009 1:19 pm

Er du gaaaaaal, en fed blog! Du har været virkelig godt omkring! Men faktisk kunne Henry godt placeres allerede nu. Han må nærmest være en legende.

- De 4 største .. Very Happy
- Ja, helt klart.
- Karim Benzema, Samir Nasri, Franck Ribéry & Jérémy Toulálan. cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Franske Legender Empty
IndlægEmne: Sv: Franske Legender   Franske Legender Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Franske Legender
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Den Franske Ligue 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Football Machines :: Diverse :: Blog-
Gå til: